Strawberry On Top Of Cupcake From Sweden to Harajuku - 蛙: Inträdesprovet: avklarat!

Monday, July 2, 2012

Inträdesprovet: avklarat!

Sov 4 timmar inatt för jag var så nervös och spände mig inför inträdesprovet. Jag åkte in med min inneboende kompis för att möta upp skolan och alla nya elever. Jag var så så nervös men det gick bra i slutändan! Efter vi var klara med allting så träffade jag några andra, som också skall studera på samma skola som jag, de kommer ifrån Amerika, Frankrike och Schweiz etc. Vi tog oss in till Akihabara, electric town, och det var såå häftigt!! Har aldrig varit med om något liknande, så avundsjuk på människorna här och alla saker som finns att göra/se. Tjejerna har de mest pipiga röster jag varit med om och de ska alla vara så söta, unga och oskyldiga som möjligt. Såg min första riktiga japanska Lolita idag, klädd i en fin klänning, hime-kei lockar, mycket söta smycken och verkligen jättegulliga strumpor.

Nu är jag helt slut, snart kommer nog nihon okasan hem så då ska vi äta. 

Här är bilderna från idag i Akihabara..



 Escarator..
 Japansk spelmaskin..
 Glass med smak av grönt te
 Neko maid

No comments :

Post a Comment