Strawberry On Top Of Cupcake From Sweden to Harajuku - 蛙: Framme i Tokyo

Sunday, July 1, 2012

Framme i Tokyo

Hajimemashite minna-san!


Jag är nu inne på min andra dag här i Tokyo. Idag har jag varit ute med min värdmamma samt en till tjej som bor i huset. Trodde jag var förberedd när jag åkte hit men blev helt nollställd, så mycket kanji-tecken.. Förhoppningsvis blir det lättare om några veckor när jag känner mig mer avslappnad. Imorgon är det dags för första skoldagen och har därför, idag köpt ett kort för att kunna ta mig till skolan.


Trots att de är så kallad regnsäsong här är det fruktansvärt varmt, luftfuktigheten är riktigt jobbig, trots detta så går japanerna runt i långbyxor eller jacka. Förstår inte hur de orkar. Däremot är det precis det man tror om deras klädstil. De är verkligen detaljerna som gör det, allting är verkligen kawaii! 


Ja ne! :)
Första kvällen firades med Oden och öl! :)
 Nära hemmet.
 Jag och min japanska "mamma" som hon kallar sig.

No comments :

Post a Comment